![](https://primesport.cz/15471-large_default/helma-giro-aether-mips-mat-white-silver-2019.jpg)
![](https://primesport.cz/15471-large_default/helma-giro-aether-mips-mat-white-silver-2019.jpg)
Aether MIPS spojuje otevřený design dokonale odvětrané přilby s revolučním systémem eliminace rotačních sil.
Naše unikátní technologie MIPS Spherical je založená na principu kloubu a tvoří jakési odpružení uvnitř přilby.
EPS skořepina se skládá ze dvou částí (polokoulí), které po sobě kloužou podobně jako kloub. Vnější skořepina může v případě nárazu rotovat okolo vnitřní skořepiny, čímž dojde k redukci sil, které by jinak působily přímo na hlavu a na mozek.
Vnější skořepina je tvrdší – připravená na náraz, vnitřní skořepina je měkčí a připravená ztlumit náraz do hlavy.
Přilby s technologií MIPS Spherical už neobsahují běžnou MIPS vložku, jak ji znáte ze standardních MIPS přileb, což má pro jezdce přínos v podobě zlepšeného odvětrání a komfortu.
Unikátní je i náš nový upínací systém Roc Loc 5+ Air, který nabízí kromě standardního vertikálního nastavení i horizontální posun podpůrných týlních lopatek.
Masivní odvětrání je vyváženo výztužným obloukem AURA, který strukturálně zpevňuje konstrukci přilby.
Všechny přilby Giro jsou designovány tak, aby pohltily co nejvíce energie při nárazu, a splňují platnou evropskou normu: EN 1078.
Cílem nové technologie MIPS je eliminovat rotační síly, které působí na hlavu v případě pádu. Při nárazu pod jakýmkoliv úhlem systém MIPS umožní, aby se EPS skořepina přilby pootočila nezávisle okolo hlavy jezdce.
Přestože je tento pohyb pouze v řádu několika milimetrů, věříme, že technologie MIPS výrazně snižuje množství rotační síly, která by jinak mohla být přenesena až na mozek.
CO JE MIPS (Multidirectional Impact Protection System) a jak funguje?
MIPS je kluzká vložka mezi EPS skořepinou (tělem přilby) a vnitřními výstelkami.
V případě nárazu pod úhlem (například když zachytíte hlavou o větev) se EPS skořepina přilby protočí o několik milimetrů po MIPS vrstvě, a uchrání tak hlavu a mozek před prudkým rotačním trhnutím.